Bemutatkozás

Óvodánk története:

A Kamaraerdei Óvoda önkormányzati óvoda. Ideális környezetben, Kamaraerdő egyik csendes, jó levegőjű területén épült 1999-ben, Nyíri Péter tervei alapján, és még ez év szeptemberében megkezdte az óvodai nevelőmunkát.

Az épület tágas, alapterülete 660 nm, mely négy jól felszerelt csoport működését teszi lehetővé. Csoportjaink jelenleg homogén csoportok: kiscsoport, középső csoport, nagycsoport, óriás csoport. Az épülethez 1200 nm parkosított terület tartozik, mely korszerű fajátékokkal várja a gyerekeket, melyek megfelelnek az UNIO előírásainak. A környezettudatosság jegyében, napelemek vannak felszerelve az óvoda tetejére, így önellátó az épület áramfogyasztás szempontjából.

Az óvoda valamennyi dolgozója gyermekszerető. Nevelőtestülete jól felkészült, felsőfokú végzettségű óvónőkből áll, akiknek feladata a családi nevelés kiegészítőjeként minőségileg más hatásokkal fejleszteni a gyerekek személyiségét, elősegíteni annak teljes kibontakozását.

Pedagógia Programunk különlegességét az adja, hogy rengeteg lehetőséget kínálunk a gyerekeknek élményszerzésre, tevékenységre, közvetlen tapasztalatszerzésre. Célunk, hogy ne unatkozzanak, ismerkedjenek meg mindazzal, amivel az életben okosan elfoglalhatja magát az ember. Megmutatjuk, hogy mi miért érdekes, mit mire lehet használni, vagyis tág teret biztosítunk az ismeretszerzéshez. Abban bízunk, hogy később, iskoláséveik alatt egyre inkább tudatosul bennük, hogy a sok lehetőség közül mit választanak, mivel szeretnének foglalkozni. Így az iskolarendszerből kilépve, azzal foglalkoznak majd, ami őket a legjobban érdekli. Véleményünk szerint nevelőmunkánk nyomán megtalálják érdeklődési körüket, megtanulják lekötni magukat, így nem unatkoznak majd, ennek következtében nem nyúlnak olyan szerekhez, amit mi nem tartunk jónak. A közösen átélt élmények hatására sokat beszélgetünk, beszéltetjük a gyerekeket, segítve ezzel kapcsolatteremtő képességüket.

A sok szervezett program mellett természetesen a csoportokban is zajlanak a célirányos foglalkozások az óvónők vezetésével. Frontálisan, és 4-6 fős csoportokban szervezzük a kötelező foglalkozásokat. A mikro csoportos foglalkozásszervezést azért tartjuk jónak, mert így személyre szóló kérdéseket kaphat a gyerek, többször szóhoz jut, mint a frontálisan szervezett foglalkozáson, az óvodapedagógus pedig több ismerethez jut a gyerek tudását illetően. A frontális foglalkozások pedig arra jók, hogy a gyerekek tudjanak türelemmel, odafigyeléssel viselkedni egymás iránt. Ha konfliktushelyzet alakul ki, tanácsot adunk a megoldásra.

Házon belül a gyerekek mindennapjaiban megszervezzük a drámapedagógiai foglalkozásokat, a néptánc foglalkozásokat és a kézműves foglalkozásokat.